2008/07/28

Τι έγιναν αυτές οι συχνότητες???

Το 2001-2002, μετά απο την μοριοδότηση των 27 σταθμών στην Θεσσαλονίκη, ανακοινώθηκε οτι στην μπάντα της συμπρωτέβουσας "χωράνε" άλλοι 10-19 σταθμοί. Δείτε και τα σχετικά άρθρα απο εκείνη την εποχή:

10 επιπλέον άδειες για τη Θεσσαλονίκη

Παρότι η διαδικασία για την αδειοδότηση 27 ραδιοφωνικών σταθμών στο νομό Θεσσαλονίκης φτάνει στο τέλος της, όλα δείχνουν ότι θα δοθούν τουλάχιστον 10 επιπλέον άδειες στο νομό. Ανάσα -ή έστω παράταση- ελπίδας δίνουν στους ραδιοφωνικούς σταθμούς οι νέες αποφάσεις του Υπουργείου Μεταφορών. Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία χαρακτήρισε ως μη εφικτή τη δημιουργία κέντρου εκπομπής στην Ψηλή Κορφή Ωραιοκάστρου (όπως ορίζονταν στην Υπουργική απόφαση 87072/1997), άφησε τα περιθώρια στο Υπουργείο να αναθεωρήσει τον χάρτη συχνοτήτων τους νόμου. Έτσι, κι ενώ οι υφιστάμενη μοριοδότηση 27 μελλοντικών αδειούχων βρίσκεται στα τελικά στάδια της, το Υπουργείο αποφασίζει να μετριάσει τις αντιδράσεις των μη αδειοδοτούμενων, δίνοντάς τους την ευκαιρία να συμμετέχουν σε νέα διαγωνιστική διαδικασία, η οποία θα καλύψει το σύνολο παραπάνω από 10 νέων συχνοτήτων. Πρόκειται για μια τακτική "εκ των υστέρων εκτόνωσης" των πολύπλευρων αντιδράσεων, που εφαρμόζεται ανάλογα και στην περίπτωση της Αττικής.

Παραμένει ασαφές το αν και κατά πόσο θα επιτραπεί η -έστω και προσωρινή- εκπομπή των περίπου 30 ραδιοφωνικών σταθμών που μετά τη λήξη της παρούσας διαδικασίας θα τεθούν "εκτός νομιμότητας". Το γεγονός όμως ότι επιδιώκεται σύμπτωση της λήξης της διαδικασίας με την ανακοίνωση της απόφασης για τις επιπλέον συχνότητες, δίνει την εντύπωση ότι θα επιτραπεί η λειτουργία των ραδιοφωνικών σταθμών που θα συμμετάσχουν στη νέα διαδικασία. Άλλωστε, σε αντίθεση με την περίπτωση της Αττικής, εδώ δεν τίθεται θέμα ύψιστου δημοσίου συμφέροντος (δηλαδή λειτουργία νέου αεροδρομίου) κατά συνέπεια οι αντιδράσεις από πλευράς πολιτείας θα είναι πολύ πιο ήπιες.
http://www.radiofono.gr/node/233

Radiofonitzis: Σύμφωνα με το άρθρο αυτό, δεν τίθεται θέμα παρεμβολών στο αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, ως αποτέλεσμα της μεταφοράς του επίσημου σημειού εκπομπής του νομού απο την Ψηλή Κορφή Ωραιοκάστρου στον Χορτιάτη, αναφερεται το ενδεχόμενο πιθανής διεύρυνσης της μπάντας με τουλάχιστον 10 επιπλέον συχνότητες.


Από το νέο χρόνο οι συχνότητες της «Νύμφης»

Το ανακοίνωσε στη Βουλή ο υφυπουργός Μεταφορών Σπύρος Βούγιας

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ―Μ. ΠΕΤΡΟΥΤΣΟΥ - Α. ΑΝΔΡΙΤΣΑΚΗ
Των ΑΛΙΚΗΣ ΜΑΤΣΗ ΜΑΡΙΑΣ ΔΕΔΕ

Στις αρχές του νέου έτους θα είναι έτοιμη η μελέτη για το χάρτη των ραδιοσυχνοτήτων της Θεσσαλονίκης. Η διαδικασία που θα ακολουθηθεί θα είναι η ίδια με αυτή που ακολουθήθηκε για τις συχνότητες των ραδιοφωνικών σταθμών της Αττικής.

Δηλαδή, η μελέτη θα ανατεθεί, τούτες τις μέρες, σε επιτροπή καθηγητών των Πολυτεχνείων Αθήνας, Κρήτης και Θεσσαλονίκης, η οποία και θα αποφανθεί για τη χωρητικότητα σε συχνότητες. Αυτά ανακοίνωσε χθες, μιλώντας στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Αποτίμησης Τεχνολογίας ο υφυπουργός Μεταφορών Σπ. Βούγιας. Δεσμεύτηκε, πάντως, πως «μέχρι να καταλήξουμε στο χάρτη, δεν θα υπάρξει καμία παρέμβαση και φίμωση σταθμών με βίαιο τρόπο - κάτι που έγινε στην Αττική» και ομολόγησε πως «οι τραυματικές εμπειρίες της Αθήνας οδήγησαν σε ωριμότητα». Είπε πως η μελέτη που έχει υποβάλει η Ενωση Ραδιοφωνικών Σταθμών Μακεδονίας στο υπουργείο (προβλέπει 46 συχνότητες συν 7 της ΕΡΑ) θα ληφθεί βέβαια υπόψη, αλλά δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή ως έχει και τόνισε πως η λύση που θα δοθεί θα υπακούει στις αρχές της πολυφωνίας, της προστασίας της υγείας των πολιτών, της ασφάλειας των πτήσεων. Ο υφυπουργός επισήμανε ακόμη πως πρέπει να μπει πολύ γρήγορα μια τάξη, καθώς σήμερα «λειτουργούν 70 ραδιοφωνικοί σταθμοί παράνομα στο Χορτιάτη», κάτι που δεν αποδέχτηκε πάντως, ως νούμερο, ο πρόεδρος της Ενωσης Ραδιοφωνικών Σταθμών Μακεδονίας κ. Κραστάνας, ο οποίος ήταν παρών στη συζήτηση. Ο κ. Κραστάνας ανέφερε πως «επί υπουργίας του Χ. Καστανίδη, καθίσαμε όλοι μαζί στο τραπέζι, συζητήσαμε και καταλήξαμε σε ένα χάρτη με 42 συχνότητες. Στη συνέχεια και κάτω από το βάρος των πιέσεων που δέχτηκε ο κ. Καστανίδης από τις 42 κατεβήκαμε στις 27 συχνότητες. Κάτι που είναι άδικο, όπως φαίνεται από τη μελέτη που σας υποβάλαμε. Από το 1988 υπάρχουν ραδιοφωνικοί σταθμοί που λειτουργούν χωρίς παρεμβολές στις αεροεπικοινωνίες ή σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες και πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου. Θέλουμε να έρθει η πολιτεία να σκύψει στο πρόβλημα και να δικαιώσει τους ανθρώπους, για να μη βρεθούν αυτοί οι 15 εκτός πραγματικότητας, γιατί ίσως διαφέρουν με κάποιους άλλους ένα δυο μόρια».
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 16/11/2001
http://www.enet.gr/online/online_hprint?id=17017628


Radiofonitzis: Πόσο εύκολα ξεχνάμε.... παλαιότερες έρευνες που έγιναν στην Θεσσαλονική είχαν την περιοχή να "σηκώνει" 42 έως 46 ιδιωτικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς, συν τις συχνότητες της ΕΡΤ, σύν συχνότητες για τους γειτονικούς νομούς, χωρίς να παρουσιάζεται προβλήμα στα ραδιοβοηθήματα του αεροδρομίου Μακεδονία. Τι έγιναν αυτές οι συχνότητες???

Στο κάτω κάτω της γραφής, αν είναι τόσο προβληματικός ο Χορτιάτης, ας βάλουνε μερικούς σταθμούς να εκπέμπουν απο κάποιο άλλο σημείο της πόλης όπως το Φιλίππειο η τον Άγιο Αθανάσιο, όπου υπάρχουν εγκαταστάσεις ραδιοτηλεοπτικών σταθμών σήμερα. Ας περιορίσουν την ισχύ των σταθμών και ας επιβάλουν στους σταθμούς την υποχρέωση να εκπέμπουν με κατευθηντικό σήμα.

Πάντως, έχει πολύ ενδιαφέρον η δήλωση του τότε υφυπουργού Μεταφορών, Σπύρου Βούγια, που παραδέχθηκε οτι ο τρόπος με τον όποιο η κυβέρνηση "φίμωσε" (δικά του λόγια) τα ραδιόφωνα της Αττικής είταν "βίαιος" (Ξανά δικά του λόγια). Όμως, δεν είμαι τόσο σίγουρος ότι «οι τραυματικές εμπειρίες της Αθήνας οδήγησαν σε ωριμότητα», ούτε απο πλευράς ΠΑΣΟΚ, ούτε απο πλευράς ΝΔ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: